چگونه آرایشگر شویم؟

حالا که این پرسش در ذهنتان آمده که چگونه آرایشگر شویم ، باید بهترین جواب را پس از خواندن این مطلب گرفته باشید.علاوه بر جواب کامل ، یک دید متفاوت نسبت به آرایشگری به شما خواهم داد تا با شیرینی های این شغل شگفت انگیز آشنا شوید.

اگر تا به حال به شما نگفته اند،بهتر است بدانید که آرایشگری و بخصوص خدمات زیبایی مربوط به خانم ها از پر درآمدترین مشاغل موجود در بازارکار است!

اما چند مورد از مهارت هایی که حتما باید داشته باشید تا بتوانید یک آرایشگاه شلوغ داشته باشید را در ادامه ذکر می کنم.

برای آشنایی بیشتر از انواع میکاپ، پیشنهاد می کنم به مرکز تخصصی میکاپ در کرج هم سری بزنید.

چگونه آرایشگر شویم ؟

چگونه آرایشگر شویم ؟

برای آرایشگری چه مهارت هایی لازم است ؟

  1. مهارت یادگیری بالا و فعالتر بودن ذهن احساسی (نیم کره چپ مغز) :
    نیم کره چپ مغز وظیفه کنترل احساسات را دارا بوده و مرکز خلاقیت است.آرایشگری مانند شغل تدریس، نیاز به قوی بودن ذهن منطقی ندارد.مهارت یادگیری بالا نیز برای آرایشگری بسیار لازم است آن هم به این دلیل که ممکن است مجبور باشید 100 مدل مو را روی سر 100 نفر تست کنید!
  2. آیا به مشاغل مربوط به زیبایی علاقمند هستید؟
    آیا وقتی در آینه خودتان را می بینید می توانید یک آرایشگر حرفه ای در خود ببینید؟خیلی مهم است که به این شغل عشق داشته باشید و بخاطر صرفا درآمد وارد آن نشوید چرا که مطمئنا پس از مدتی آن را رها خواهید کرد.در هر کاری اگر عشق باشد،پول نیز خواهد آمد.
  3. علاقه به یادگیری بیشتر ، بیشتر و بیشتر!
    در سالهای اخیر صنعت مد و فشن بسیار سریع در جنبه های مختلف پیشرفت و تغییر داشته است.در این صورت اگر با همان متد آرایشی و زیبایی 10 سال پیش بروید،هیچکس به شما اعتماد نخواهد کرد و زیذر دستهایتان نخواهد رفت.
  4. توانایی ذهن خوانی !
    نکته ای که کمتر آرایشگری به آن توجه می کند فهمیدن درخواست مشتری است.باید بتوانید ظاهر مشتریتان را بررسی کنید،حرفش را بفهمید و در نهایت بتوانید چیزی را که از شما می خواهد را از ذهنش بخوانید! اگر این کار را بکنید،مطمئن باشید دیگر وقت نمی کنید حتی بنشینید!
  5. آیا تواناییش را دارید؟
    آیا توانایی دارید که در روز 6 ساعت سرپا بایستید و همچنان خنده رو و عاشقانه کار کنید؟در نظر بگیرید که شغل آرایشگری اقتضا می کند که ایستاده باشید هر چند گاهی نشسته هم می توانید کارتان را به انجام برسانید!

مرکز تزریق ژل در کرج با ارزانترین تعرفه و بالاترین کیفیت!

چگونه وارد شغل آرایشگری شویم؟

سه روش برای ورود به شغل آرایشگری وجود دارد.

  1. می توانید به صورت کارآموزی کنار دست یک استاد آرایشگر کار کنید تا مهارت های کافی را بدست آورید.حتما با گذر از سالن های آرایشگری دیده اید آگهی هایی با این عنوان را که “به یک شاگرد آرایشگر نیازمندیم” یا “به یک کارآموز علاقه مند به آرایشگری نیازمندیم”.این روش به نحوی است که شما به عنوان کمک دست یک آرایشگر حرفه ای در کنار او فعالیت خود را شروع می نمائید و علاوه بر کمک به استاد برای پیش برد تمامی کارهایش،شما هم جوانب کار را یاد می گیرید و می توانید در یک پروسه 5 الی 6 ماهه این شغل را به صورت کامل یاد بگیرید.
  2. روش دوم این است که پس از گذراندن سال اول دبیرستان وارد شاخه کار و دانش رشته آرایش و پیرایش مردانه یا زنانه شوید.اگر این رشته را ادامه دهید می توانید با گذراندن واحدهای نظری به این رشته نفوذ پیدا کنید.امتیاز این روش این است که می توانید بصورت آکادمیک با مدارک دانشگاهی وارد شوید.
  3. روش سوم هم ثبت نام در کلاس های آموزشی فنی و حرفه یا کلاس های آموزش عالی خصوصی است که در همه جای شهر وجود دارد.البته لازم به ذکر است که این دوره ها نباید فقط تئوری باشد و واحدهای عملی نیز باید با آن ترکیب گردد وگرنه توفیق چندانی حاصل نخواهد شد.

درآمد شغل آرایشگری چقدر است؟

اولین چیزی که باید بگویم این است که در هر کاری ، تاکید می کنم در هر کاری اگر کمی تلاش مداوم را با چاشنی علاقه ترکیب کنید ، نتیجه فوق العاده و مرکب می شود.در همین باره پیشنهاد می کنم کتاب اثر مرکب دارن هاردی را به طور کامل مطالعه کنید.

درآمد شغل آرایشگری چقدر است؟

درآمد شغل آرایشگری چقدر است؟

اما درباره درآمد شغل آرایشگری آمارهای کلی از چند پرسش از چند آرایشگر در سالن های آرایشی در کرج ، بازگو می کنم.

بازار کار آرایشگران خدمات مختلف زیبایی

  • از یک شینیون کار از درآمد او پرسیده شد : من به صورت درصدی با سالن آرایشی کار می کنم،درصد پولی که از هر کار شینیون کسب می کنم حدود 40 درصد است و در ماه حدود 4 میلیون تومان درآمد دارم.لازم به ذکر است که به گفته این شینیون کار،در ابتدای کار یک دوره 4 ماه در یک آموزشگاه شینیون در کرج به مبلغ 2/500 گذرانده.
  • از یک میکاپ کار در همان سالن درباره درآمدش سوال کردیم : روزانه حدود 5 نفر برای میکاپ به سالن ما می آیند.من هم برای ورود به این شغل به کلاس آموزش میکاپ در کرج رفتم و توانستم پس از 5 ماه به طور کامل میکاپ را یاد بگیرم و شروع به کار کنم.

اما کمی فراتر رفتیم و به جوانب کار هم سر زدیم.بشنوید از یک میکروبلیدینگ کار در کرج.

  • هزینه هر بار میکروبلیدینگ از 700 هزار تومان شروع می شود.این بخشی از درآمد کاری من حساب می شود چرا که میکروبلیدینگ در کرج  یک بار برای همیشه نیست و هزینه ترمیم از 200 هزار تومان شروع می شود.در ماه تقریبا 10 مشتری دارم که برای میکروبلیدینگ برای اولین بار به سالن می آیند و هر ماه حدودا 5 نفر برای ترمیم به ما مراجعه می کنند.

نتیجه پایانی_ آیا آرایشگری شغل خوبیست؟

در پاسخ باید بگویم بدون اغراق با هر آرایشگری صحبت کرده ام از کار خود رضایت دارد.البته در این بین کسانی هم هستند که همیشه ناراضی هستند و صد البته شاهد بوده ام که کار با کیفیت چندانی هم ندارند.

اگر این مطلب را تا به اینجا دنبال کردید باید بگویم آرایشگری برای شما شغل مناسب و خوبیست.چرا که حتما در گوشه ای از ذهنتان را به خود اختصاص داده است.

نکته دیگری که لازم می دانم بگویم این است که پروسه شروع به فراگیری شغل آرایشگری تا رسیدن به درآمد به نسبت مشاغل دیگر بسیار سریعتر است.به این معنی که از زمان شروع تا رسیدن به درآمد چیزی بین 4 تا 6 ماه وقت لازم است.

به عنوان حرف آخر و جمع بندی باید بگویم که اگر به این شغل خلاقانه علاقه دارید سریعتر آموزش ببینید و هر روز به فکر بهتر کردن کارتان باشید.مطمئن باشید روزی مدیر یک سالن بزرگ آرایشی خواهید بود.

عروس شیک ، بهترین آرایشگاه در کرج و نیز بهترین مرکز تخصصی عروس سرا در کرج این مطلب را برایتان آماده کرده است.امیدوارم از خواندن آن لذت کافی را برده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *