مدلهای سایه چشم

مدل های سایه چشم

با یک سرچ ساده راجع به میکاپ چشم، به راحتی می توانید غرق در انواع مختلف مدل های سایه چشم شوید. از یک چشم دودی تیره گرفته تا یک کات کریس رمانتیک.

به معنای واقعی کلمه راه های بی پایانی برای مدل های مختلف سایه برای پلک ها وجود دارد. اما فراموش نکنید برای شروع یک سایه چشم با انواع رنگ های ترکیبی خود هیجان زده نشده و بدون آموزش میکاپ در کرج شروع به کار نکنید.

داشتن یک سایه چشم درست به جزئیات بستگی دارد. قبل از شروع انتخاب رنگ سایه چشم که مسلماً بهترین بخش انجام آرایش چشم است، ابتدا باید بدانید که چه مدلی را انتخاب می کنید.

زیرا این امر به شما کمک می کند که چگونه سایه چشم بزنید، کدام برس ها و چه محصولات اضافی که نیاز دارید را در کنار خود آماده کنید.

انواع مدل های سایه چشم

انواع مدل های سایه چشم

برای اینکه چشمان شما گیرا تر به نظر به برسد، می توانید از انواع مدلهای سایه چشم استفاده کنید. هر یک از سایه های چشم در زمان ها و مکان های گوناگونی کاربرد دارد.

آموزش انواع سایه چشم

اما در نهایت استفاده از هر مدل سایه به سلیقه و خواست خودتان بستگی دارد. در ادامه چند نمونه از مدل سایه چشم ها را همراه با تصویر و نحوه زدن آن ها آورده ایم.

با ما همراه باشید…

مدل سایه چشم طبیعی

سایه چشم طبیعی

سایه چشم طبیعی، ظریف ترین و ساده ترین مدل سایه چشم است. منظور این است که چشمان شما را به گونه ای زیباتر می کند که به نظر می رسد اصلاً آرایش نکرده اید.

این مدل سایه چشم همه کاره یک گزینه عالی برای آرایش روزمره است. همچنین برای هر موقعیتی که می‌خواهید ساده و بدون آرایش به نظر برسید اما در عین حال بدرخشید.

کلید دستیابی به ظاهری طبیعی این است که رنگی برای سایه چشم انتخاب کنید که کاملاً با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.

یک سایه چشم مات با سایه ای شبیه به رنگ چهره خود انتخاب کنید و آن را روی کل پلک بمالید. این به عنوان سایه پایه شما عمل می کند.

سپس، یک سایه چشم که یک تا دو درجه تیره تر است را بردارید و آن را در امتداد چین گوشه چشم خود بکشید و روی گوشه های بیرونی چشم خود تمرکز کنید.

همان سایه تیره تر را در امتداد خط مژه پایینی بکشید تا نگاهی تندتر داشته باشید. برای ایجاد مژه های پرتر، خط مژه بالایی را خط مشکی بزنید.

علاوه بر این، می توانید خط چشم پایینی را با خط چشم سفید یا هلویی بپوشانید تا چشمانی روشن تر به نظر برسد. در آخر کار را با چند لایه از ریمل مورد علاقه خود به پایان برسانید، و همه چیز آماده است!

مدل سایه چشم لایت لایزر

سایه چشم لایت لایزر

اگر می‌خواهید آرایش چشمی بدون زحمت و جذاب داشته باشید، ممکن است یک سایه چشم لایت لایزر همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

این آرایش چشم خیره کننده برای هر موقعیتی، چه روز و چه شب، مناسب است. بهتر این که، انجام آن واقعاً بسیار ساده است!

برای رسیدن به این ظاهر، فقط باید یک سایه براق را روی کل پلک بکشید، اما با خیال راحت با چندین سایه براق بازی کنید تا به چشمان خود عمق دهید.

فقط مطمئن شوید که از پرایمر استفاده کنید تا ریزش زرق و برق را به حداقل برسانید.

مدل سایه چشم اسموکی یا دودی

مدل سایه چشم اسموکی گلیتری

اگر در مورد مدل سایه اسموکی مطمئن نیستید، باید بگویم این یکی از پرطرفدارترین مدل سایه هاست. این آرایش همه کاره را می توان تقریباً در هر رنگ و سایه چشمی انجام داد.

از ترکیبی از سایه‌های بژ، قهوه‌ای و متالیک برای یک چشم دودی خشن در روز استفاده کنید یا از ترکیبی از خاکستری تیره و مشکی در پوشش‌های مات استفاده کنید تا چیزی دراماتیک ‌تر داشته باشید.

برای دستیابی به یک ظاهر چشم دودی، به سه سایه نیاز دارید:

  • یک سایه چشم همرنگ پوست که به عنوان سایه پایه شما عمل می کند
  • یک سایه چشم متوسط ​​که به عنوان سایه انتقالی شما عمل می کند
  • یک سایه چشم تیره برای عمق بخشیدن و کانتور کردن چشمان شما

 

مدل سایه چشم اسموکی ماتابتدا سایه چشم همرنگ پوست یا بی رنگ را روی تمام پلک خود بزنید تا یک پایه ایجاد کنید. در مرحله بعد، یک سایه متوسط ​​انتخاب کنید و آن را با یک برس سایه چشم صاف به نیمه داخلی پلک خود بزنید.

سپس، از یک برس ترکیبی کرکی استفاده کنید تا تیره ترین سایه را روی یک سوم بیرونی درب به شکل “V” اعمال کنید.

نکته کلیدی برای آرایش چشم دودی این است که همه چیز را با هم ترکیب کنید تا زمانی که یک اثر شیب رنگ یکپارچه به دست آورید. برای تشدید ظاهر، خط مژه های بالا و پایین خود را با خط چشم مشکی بپوشانید.

چشم‌های دودی، به‌ ویژه اگر با سایه چشم مشکی کار می‌کنید، شدید و دراماتیک هستند.

بقیه آرایش صورت خود را با رژ لب های نوود و یا حداقل بدون رژگونه و ساده نگه دارید.

مدل سایه چشم گربه

سایه چشم گربه

همه ما می دانیم که راز یک چشم گربه ای فوق العاده تیز خط چشم مایع است؛ اما آیا می دانستید که می توانید این ظاهر کلاسیک را با سایه چشم نیز ایجاد کنید؟

می ‌توانید انواع مختلفی از دنباله های خط چشم را با خیس کردن برس خط چشم با مواد مخلوط‌ کننده ایمن مانند آب، قطره‌های چشمی یا اسپری ایجاد کنید و سپس روی خط چشم انتخابی خود بکشید.

خط چشم بال خفاشی برای هر کسی که چشم های گود دارد انتخاب عالی است زیرا پلک های شما آن را نمی پوشاند. این ظاهر جسورانه نیاز به سایه چشم زیادی دارد، بنابراین از کانسیلر برای تیز کردن لبه ها استفاده کنید.

مدل سایه چشم کات کریس

مدل سایه چشم کات کریس شاین

سایه چشم مدل کات کریس با استفاده از سایه روشن‌ تر برای بریدن چین پلک، که معمولاً بالای چین اصلی کشیده می‌شود، کنتراست چشمگیری ایجاد می‌کند.

البته می ‌توانید طرح‌ های مختلف را آزمایش کنید تا شکل و جلوه‌ ای که می‌ خواهید را به دست آورید. قطعاً یکی از چالش‌ بر انگیزترین مدل سایه هاست، اما نتیجه آن ارزشش را دارد.

برای ایجاد یک کات کریس حداقل به سه سایه در رنگ های مختلف و همچنین پرایمر و کانسیلری که یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوست شما باشد نیاز دارید.

برای به دست آوردن این ظاهر، باید با استفاده از پرایمر روی پلک خود شروع کنید. این کار به سایه چشم شما چسبندگی بیشتری می دهد تا در تمام طول روز ماندگاری داشته باشد. اگر پلک های چرب دارید، این مرحله بسیار مهم است!

مدل سایه کات کریس گلیتری

سپس یک برس ترکیبی بردارید و کریس را با سایه متوسط ​​مشخص کنید و رنگدانه را روی گوشه بیرونی چشم متمرکز کنید. اگر چشمان گود دارید، یک خط منحنی بالای چین طبیعی خود بکشید.

سپس یک سایه تیره تر روی سایه اول بزنید تا خطوط کریس عمیق تر شود. از حرکات برف پاک کن شیشه جلو استفاده کنید تا زمانی که دو سایه به خوبی با هم ترکیب شوند.

برای مرحله بعد سایه کات کریس، از یک برس کوچک سایه چشم صاف برای اعمال کانسیلر روی پلک، درست زیر چین استفاده کنید. از گوشه داخلی شروع کنید و با حرکات کوتاه و کوچک به سمت بیرون بروید.

هنگامی که از فرم و طرح به دست آمده راضی شدید، رنگ روشن تر را روی کانسیلر قرار دهید. اگر می خواهید سایه کات کریس خود را بیشتر مشخص کنید، از خط چشم مایع برای کشیدن خط چشم دنباله دار استفاده کنید.

مدل سایه چشم ژورنالی

مدل سایه چشم خطی ژورنالی

سایه مدل ژورنالی، انواع مختلفی دارد. یک سایه چشم ژورنالی سایه های مختلف سایه چشم را با هم ترکیب می کند تا یک شیب رنگ یکپارچه ایجاد کند.

پرایمر سایه چشم برای این ظاهر ضروری است زیرا به رنگ سایه چشم کمک می کند. برای ایجاد این مدل سایه به حداقل سه سایه نیاز دارید:

سایه روشن، متوسط ​​و تیره.

با استفاده از روشن ترین رنگ در گوشه های داخلی شروع کنید. سپس به تدریج با استفاده از سایه های تیره تر آن را در حالی که به سمت لبه بیرونی چشم خود حرکت می کنید، تشدید کنید.

به یاد داشته باشید که همیشه هنگام مخلوط کردن از یک برس تمیز استفاده کنید تا رنگ ها تداخل پیدا نکنند.

انواع سایه چشم

مدل سایه چشم هاله

سایه چشم هاله، نام خود را از جلوه درخشان ایجاد شده توسط کانتور کردن پلک با سایه چشم های مات و درخشان گرفته است. این آرایش چشم شامل قرار دادن یک سایه چشم روشن در مرکز پلک‌ های شماست که با رنگ تیره ‌تر در دو طرف تضاد دارد.

برای به دست آوردن این ظاهر، باید در سه بخش کار کنید: پلک داخلی، مرکزی و بیرونی.

سپس، سه سایه چشم را انتخاب کنید: دو مات و یکی با روکش درخشان.

از یک برس سایه چشم صاف استفاده کنید تا سایه چشم متوسط ​​مات را روی گوشه های داخلی و خارجی پلک بالایی و خط مژه های پایینی بزنید.

با استفاده از یک برس مخلوط کن کوچک سایه را پخش کنید. سپس تیره ترین رنگ را در بالای لایه اول اعمال کنید تا گوشه ها عمیق تر شوند و مخلوط شوند.

سایه چشم براق خود را بردارید و با انگشت خود آن را روی مرکز پلک و خط مژه پایین فشار دهید. لبه ها را با برس تمیز مخصوص مخلوط کن، نرم کنید.

برای اینکه به چشمان خود شفافیت بیشتری بدهید، خط مژه بالایی را با خط چشم مدادی کمی تیره کنید. اگر می‌خواهید ظاهر کامل تری داشته باشید، با ریمل مژه ها را به خوبی پر و حالت دار کنید.

مدل سایه چشم بادیگارد

مدل سایه بادیگارد

سایه مدل بادیگارد، از جمله سایه هایی است که بیشتر برای آرایش عروس انتخاب می شود. این مدل سایه پایداری بیشتری دارد و برای یک مهمانی طولانی مانند مراسم عروسی مناسب است.

یکی دیگر از ویژگی‌ های سایه چشم بادیگارد، پوشش بالا، قابلیت ایجاد سایه ‌های مات و براق، تنوع رنگی و درخشش زیاد آن است. همچنین این سایه چشم قابلیت اعمال بر روی پلک بالایی و پایینی چشم را نیز دارد.

برای ایجاد ظاهری براق، از یک براق کننده به عنوان پایه استفاده می شود. با استفاده از این سایه، می توان ترکیبات رنگی متنوع و جذابی را برای آرایش چشم ایجاد کرد.

قبل از استفاده از سایه چشم بادیگارد، بهتر است که پوست چشم به خوبی شسته و تمیز شود. هر گونه چربی یا وسایلی که باعث چربی پلک شود، ممکن است به زیبایی این مدل سایه لطمه بزند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *